- Főoldal
- /
- Promogyár.hu reklámajándék blog
- /
- 5 kérdés, melyet fel kell tenni ahhoz, hogy megtaláljuk a legjobb reklámajándék ötleteket
5 kérdés, melyet fel kell tenni ahhoz, hogy megtaláljuk a legjobb reklámajándék ötleteket
2020. április 20
Új terméket dob piacra, vagy új kommunikációs kampányt indít? Új céges reklámajándék választékot keres a dolgozók jutalmazásához? Esetleg csak megújítaná a céges szóróajándék választékot? Bármelyikről is legyen is szó, fontos, hogy a kiválasztott reklámajándékok tökéletesen illeszkedjenek ...
Új terméket dob piacra, vagy új kommunikációs kampányt indít? Új céges reklámajándék választékot keres a dolgozók jutalmazásához? Esetleg csak megújítaná a céges szóróajándék választékot? Bármelyikről is legyen is szó, fontos, hogy a kiválasztott reklámajándékok tökéletesen illeszkedjenek és támogassák az aktuális kommunikációs célt.
Persze nem mindig könnyű a választás, hiszen manapság több ezer reklámajándék közül lehet választani. Mi, a promogyar.hu-nál is számtalan felkérést kapunk, hogy segítsünk a legjobb reklámajándék ötletek kiválasztásában. Minden ilyen felkérésnek örömmel teszünk eleget, hiszen ez a hivatásunk.
Jelen bejegyzésünkben arról írunk, hogy melyik az az 5 kérdés, melyet fel kell tenni ahhoz, hogy megtaláljuk a legjobb reklámajándék ötleteket? A válaszok ismeretében sokkal könnyebb dolgunk akkor, amikor a lehető legjobb céges reklámajándékokat keressük.
Köztudott, hogy a márkahűség kialakításában, valamint a megrendelői döntések meghozatalában a ?strong>reklámajándékok a leghatékonyabb marketingeszközök közé tartoznak. Ugyanakkor fontos, hogy a reklámajándékok kiválasztását a fent részletezett szempontok szem előtt tartásával tegyük. A Marketingkommunikáció fontosságáról válság idején ITT írtunk, a Home Office-ban dolgozó kollégákról való gondoskodás fontosságáról ITT.
Persze nem mindig könnyű a választás, hiszen manapság több ezer reklámajándék közül lehet választani. Mi, a promogyar.hu-nál is számtalan felkérést kapunk, hogy segítsünk a legjobb reklámajándék ötletek kiválasztásában. Minden ilyen felkérésnek örömmel teszünk eleget, hiszen ez a hivatásunk.
Jelen bejegyzésünkben arról írunk, hogy melyik az az 5 kérdés, melyet fel kell tenni ahhoz, hogy megtaláljuk a legjobb reklámajándék ötleteket? A válaszok ismeretében sokkal könnyebb dolgunk akkor, amikor a lehető legjobb céges reklámajándékokat keressük.
1. Kinek akarunk kommunikálni a reklámajándékokkal?
Mint minden kommunikációs kampányban, a célcsoport jó meghatározása kulcsfontosságú a sikeresség szempontjából. Más reklámajándék ötleteket fogunk javasolni, ha azokat közép- és felsővezetőknek szánják, és megint másokat, ha egy termékbevezetés során egy rendezvényen fogják osztogatni. A célcsoport ismerete az egyik legfontosabb szempont a legjobb reklámajándék ötletek kidolgozásánál.
2. Mit fogunk kommunikálni a reklámajándékokkal?
Attól, hogy egy reklámajándék tetszetős és rákerül a cégünk logója, még egyáltalán nem biztos, hogy hatékonyan fogja támogatni az üzenetünket. A kampány akkor lesz igazán hatékony és sikeres, ha a kiválasztott reklámajándék tökéletes összhangban van a kampány üzenetével és támogatja azt. Például, ha egy innovatív termék piaci bevezetését kell megtámogatni, fontos, hogy a reklámajándék is hasonlóan újszerű, formavilágában, funkcionalitásában, színvilágában az átlagostól eltérő legyen. Vagy egy környezetbarát termék vagy üzenet népszerűsítése esetén fontos, hogy újrahasznosítható anyagból készüljön.
3. Mit képvisel a cég?
Nagyon fontos értenünk azt is, hogy a megrendelő cég - és esetenként az adott márka - mit képvisel. Az, hogy milyen az adott cég image-e, mi az adott brand márkaüzenete, nagyon jelentősen befolyásolja a megfelelő reklámajándék kiválasztását. Egy prémium szegmensbe tartozó vállalat kampányába egész egyszerűen nem illeszthető bele egy alsó kategóriás, alacsony árú reklámajándék, mely megjelenésében, anyaghasználatában, vagy akár minőségében nem adja vissza a prémium érzetet. Bármennyire is vonzó a termékek kedvező árszintje, ilyen esetben mindig felhívjuk partnereink figyelmét ennek jelentőségére.
4. Kapcsolódik-e valamilyen eseményhez a promóció?
A funkcionalitás és a praktikum elengedhetetlen ahhoz, hogy egy reklámajándék sikerrel támogassa a kampányüzenetünket. Ha azonban valamilyen eseményhez kapcsolódik a promóciónk, fontos, hogy a kiválasztott reklámajándék találkozzon az esemény stílusával és üzenetével. Például egy zenei fesztiválra szánt promóciós szóróajándék esetében fontos, hogy a termék vagy praktikusan használható legyen a fesztivál ideje alatt, vagy a fesztiválozók kapcsolódni tudjanak hozzá az önfeledt szórakozás hevében. Hasonlóan, amennyiben a reklámajándék a karácsonyi ajándékozás része, fontos az ünnepélyesség és az elegancia.
5. Mekkora pénzügyi keret áll rendelkezésre?
A célközönség mérete és a márkaüzenet mellett a rendelkezésre álló pénzügyi keret is befolyásolja az adott kommunikációs kampány szempontjából ideális reklámajándék kiválasztását. Minél nagyobb a célközönség és minél magasabb igényszintet képvisel az adott termék vagy szolgáltatás, annál magasabb pénzügyi kerettel célszerű tervezni. Adott pénzügyi keret esetén célszerű ár/érték arány szempontjából rangsorolni a legjobb reklámajándék ötleteket.
Mint minden kommunikációs kampányban, a célcsoport jó meghatározása kulcsfontosságú a sikeresség szempontjából. Más reklámajándék ötleteket fogunk javasolni, ha azokat közép- és felsővezetőknek szánják, és megint másokat, ha egy termékbevezetés során egy rendezvényen fogják osztogatni. A célcsoport ismerete az egyik legfontosabb szempont a legjobb reklámajándék ötletek kidolgozásánál.
2. Mit fogunk kommunikálni a reklámajándékokkal?
Attól, hogy egy reklámajándék tetszetős és rákerül a cégünk logója, még egyáltalán nem biztos, hogy hatékonyan fogja támogatni az üzenetünket. A kampány akkor lesz igazán hatékony és sikeres, ha a kiválasztott reklámajándék tökéletes összhangban van a kampány üzenetével és támogatja azt. Például, ha egy innovatív termék piaci bevezetését kell megtámogatni, fontos, hogy a reklámajándék is hasonlóan újszerű, formavilágában, funkcionalitásában, színvilágában az átlagostól eltérő legyen. Vagy egy környezetbarát termék vagy üzenet népszerűsítése esetén fontos, hogy újrahasznosítható anyagból készüljön.
3. Mit képvisel a cég?
Nagyon fontos értenünk azt is, hogy a megrendelő cég - és esetenként az adott márka - mit képvisel. Az, hogy milyen az adott cég image-e, mi az adott brand márkaüzenete, nagyon jelentősen befolyásolja a megfelelő reklámajándék kiválasztását. Egy prémium szegmensbe tartozó vállalat kampányába egész egyszerűen nem illeszthető bele egy alsó kategóriás, alacsony árú reklámajándék, mely megjelenésében, anyaghasználatában, vagy akár minőségében nem adja vissza a prémium érzetet. Bármennyire is vonzó a termékek kedvező árszintje, ilyen esetben mindig felhívjuk partnereink figyelmét ennek jelentőségére.
4. Kapcsolódik-e valamilyen eseményhez a promóció?
A funkcionalitás és a praktikum elengedhetetlen ahhoz, hogy egy reklámajándék sikerrel támogassa a kampányüzenetünket. Ha azonban valamilyen eseményhez kapcsolódik a promóciónk, fontos, hogy a kiválasztott reklámajándék találkozzon az esemény stílusával és üzenetével. Például egy zenei fesztiválra szánt promóciós szóróajándék esetében fontos, hogy a termék vagy praktikusan használható legyen a fesztivál ideje alatt, vagy a fesztiválozók kapcsolódni tudjanak hozzá az önfeledt szórakozás hevében. Hasonlóan, amennyiben a reklámajándék a karácsonyi ajándékozás része, fontos az ünnepélyesség és az elegancia.
5. Mekkora pénzügyi keret áll rendelkezésre?
A célközönség mérete és a márkaüzenet mellett a rendelkezésre álló pénzügyi keret is befolyásolja az adott kommunikációs kampány szempontjából ideális reklámajándék kiválasztását. Minél nagyobb a célközönség és minél magasabb igényszintet képvisel az adott termék vagy szolgáltatás, annál magasabb pénzügyi kerettel célszerű tervezni. Adott pénzügyi keret esetén célszerű ár/érték arány szempontjából rangsorolni a legjobb reklámajándék ötleteket.
Köztudott, hogy a márkahűség kialakításában, valamint a megrendelői döntések meghozatalában a ?strong>reklámajándékok a leghatékonyabb marketingeszközök közé tartoznak. Ugyanakkor fontos, hogy a reklámajándékok kiválasztását a fent részletezett szempontok szem előtt tartásával tegyük. A Marketingkommunikáció fontosságáról válság idején ITT írtunk, a Home Office-ban dolgozó kollégákról való gondoskodás fontosságáról ITT.
Ez is érdekelhet még: